وبلاگی برای راهنمایی و کمک در کنکور و امتحان

تقدیم به همه ی دوستداران علم

وبلاگی برای راهنمایی و کمک در کنکور و امتحان

تقدیم به همه ی دوستداران علم

چگونه تست بزنیم؟!(ویژه داوطلبان کنکور)

شیوه های تست زنی


تست ها به چند دسته تقسیم می شوند تست های سرعتی ، تست های طبقه بندی شده ، تست های معلم ساخته ، تست های خود ساخته و ..... .


البته این تقسیم بندی ها از دیدگاه های متعدد است و این مقاله نیز امکان پرداختن کامل به موضوع تست را ندارد این موضوع نیازمند یک مقاله مجزا می باشد زیرا اصل کار در این جا خلاصه گویی و مختصر نویسی است در کنکور سراسری سرعت در تست زدن عامل موفقیت است و بدون مهارت تست زنی تقریبا کسی نمی تواند در کنکور موفق شود .


نکته مهم در تست زدن این است که قبل از تست زدن باید دروس را به دقت مطالعه کرد و بدون مطالعه دروس ، زدن تست کاری بیهوده و حتی مضر است. تست زدن در زمان های متعدد تکنیک های خاص خود را دارد مثلا تست زدن در منزل نکات و شیوه های خود را دارد و تست زدن در جلسه کنکور شیوه دیگر.


الف- تست زدن در منزل


بعد از مطالعه هر بخش با فاصله 48 ساعت سعی کنید تست های طبقه بندی شده متناسب و مرتبط با آن بخش از کتاب را بزنید برای تست زدن دقیقا شرایط کنکور را ایجاد کنید یعنی در همان زمان و شرایط مثل کنکور تست بزنید .


در مرحله اول سعی کنید تست ها را با خودکار آبی و در زمان مقرر بزنید و در مرحله دوم تست ها را با خودکار قرمز در وقت آزاد و سپس آنها را تصحیح کنید پی خواهید برد که بسیاری از اشتباهات شما اثر بی دقتی و یا عوامل دیگر بوده است باید این اشتباهات را یادداشت کنید و سعی کنید تکرار نشود .


در این مرحله چنانچه توانسته باشید بیش لز 90% تست ها را درست پاسخ دهید مطالب آن بخش را خوب فهمیده اید در صورتی که بین 60% تا 90% پاسخ دهید لازم است خلاصه مطالب را یک مرتبه دیگر بخوانید و چنانچه کمتر از 50% پاسخ داده باشید لازم است مطالب آن بخش را به طور کامل دوباره مطالعه کنید .


ب- تست زدن در جلسه کنکور


توجه داشته باشید در جلسه کنکور شما باید صحیح ترین جواب را انتخاب کنید نه جواب صحیح را لذا دقت در ضمن مطالب و دقت در فهم سؤال بسیار مهم است .


قبل از زدن تست کلیه جواب ها را بخوانید. صحیح ترین جواب همان جوابی است که در مرحله اول به آن می رسید تست ها را کد بندی کنید. تست های آسان را اول بزنید. تست های متوسط را بعد از آن و تست های مشکل را در پایان وقت به آن بپردازید نباید فراموش کنید که تست ها ارزش یکسانی ندارند .


تست های مشکل ارزش بالاتری جهت پاسخ دادن دارند ولی با شانس و تصادفی به تست ها پاسخ ندهید . تست های آسان چون توسط اکثر افراد پاسخ داده می شوند علل رتبه های بالا نخواهند بود . عموما تست های مشکل هستند که دیگران پاسخ نمی دهند عامل برتری ما بر دیگران خواهند بود .


در انتقال تست ها به پاسخ نامه نهایت دقت را داشته باشید چون ممکن است خطای دید ایجاد گردد . جهت صرفه جویی در وقت هر ده تست را پس از زدن در دفترچه یکباره به پاسخ نامه منتقل نمایید . سعی کنید دقت خود را فدای سرعت نکنید همه سؤالات و همه پاسخ ها و همه مطالب دفترچه را به دقت بخوانید .


 مشکلات خود را در میان بگذارید

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 ق.ظ http://www.ami.ir

عالی بود ممنونم

امین یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:31 ب.ظ

مرسی...آموزنده بود...ضمنا در مورد این شیوه های تست زنی که میگن از روی جوابا و بدون خوندن سوال میشه به سرعت به جواب اصلی رسید چرتا...به اینا اعتماد نکنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد