وبلاگی برای راهنمایی و کمک در کنکور و امتحان

تقدیم به همه ی دوستداران علم

وبلاگی برای راهنمایی و کمک در کنکور و امتحان

تقدیم به همه ی دوستداران علم

لحظه کنکور

وقتى قرار است یکى از جمعیت شرکت کننده در کنکور باشید و با پرکردن یک برگه امتحانى گذشته خود را محک بزنید و آینده خود را بسازید، همه سلول هاى وجود شما، از التهابى گرم، غرق مى شود. این جا آوردگاه کنکور است.
چشم و دل و امید و انتظار میلیون ها عضو خانواده به این میدان مبارزه دوخته شده است. پاسخ هر پرسش مى تواند آجر ساختمان آینده و زندگى باشد یا بشود. شرکت در بزرگترین آزمونى که به دلایل مختلف مهم ارزیابى مى شود، به خودى خود اضطراب زاست و در آزمون کنکور شاید با دانستن نکته هایى که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است، شرکت کنندگان با آرامش این ساعت ها را بگذرانند و نیتجه بهترى بگیرند از بخش هاى مهم آن است. این تست ها همگى از کتاب هاى درسى دبیرستان یا پیش دانشگاهى استخراج مى شوند، ولى پاسخگویى به آن ها علاوه بر تسلط به مطالب درسى به توانایى دیگر هم نیاز دارد. بسیارى از داوطلبان ورود به دانشگاه به تجربه دریافته اند که براى موفقیت در کنکور باید با شیوه هاى تست زنى آشنا باشند و با تمرین مداوم به دقت، سرعت عمل و قدرت انتقال خود بیفزایند. آنان فکر مى کنند که با استفاده از هر کتاب تستى مى توانند موفق شوند. استقبال داوطلبان باعث شده است که کتاب هاى تست به پرتیراژترین کتاب هاى بازار نشر تبدیل شود، اما همه آن ها قابل اعتماد نیستند.
بعضى از داوطلبان براى سنجیدن میزان آمادگى خود در روزهاى نزدیک به کنکور با تست هاى غیراستاندارد موجود در بازار خود را مى آزمایند. آنان پس از گرفتن نتیجه نامطلوب فکر مى کنند که در آزمون سراسرى هم با همان ناکامى مواجه خواهند شد، خود را مى بازند، ناامید مى شوند و نمى توانند از فرصت کوتاه باقیمانده تا روز آزمون استفاده کنند. وقتى این ترس با اضطراب هاى دیگر کنکور همراه مى شود وضع نامطلوبى را ایجاد مى کند.
ابراهیم زمانى- کارشناس سازمان سنجش آموزش کشور- براى حل این مشکل پیشنهاد مى کند که داوطلبان چند دسته سؤال از آزمون هاى گذشته را براى هفته آخر نگه دارند و در فرصت زمانى که براى پاسخ گویى تعیین شده به حل آن ها بپردازند.
باتمام این کاستى ها «کتاب هاى کنکور» یکى از پرطرفدارترین کتاب ها هستند. قیمت هر دوره این کتاب ها بین بیست تا پنجاه هزار تومان در نوسان است و با هر تجدید چاپ به بهاى آن ها افزوده مى شود. هر چند بنابر گفته هاى کتاب فروشان و دانش آموزان در هر چاپ تغییر در کتاب ها صورت نمى گیرد.
کلاس هاى کنکور که در بعضى مدارس برگزار مى شود یکى دیگر از مسایل آزمون سراسرى هستند. تا چند سال پیش این قبیل برنامه ها، فقط در مدارس معروف برگزار مى شد ولى حالا در بسیارى از مدارس معمولى هم کلاس هاى فوق برنامه تشکیل مى شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد