وبلاگی برای راهنمایی و کمک در کنکور و امتحان

تقدیم به همه ی دوستداران علم

وبلاگی برای راهنمایی و کمک در کنکور و امتحان

تقدیم به همه ی دوستداران علم

هنرستانی‌ها در کنکور 90 پذیرش نمی‌شوند

با وجود وعده وزیر آموزش و پرورش به هنرستانی‌ها، ششمین گروه آزمایشی در کنکور دانشگاه‌ها ایجاد نشد و هنرستانی‌ها نمی‌توانند در کنکور سال 90 شرکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش شهریورماه امسال اعلام کرد: برای شرکت داوطلبان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کنکور 90 سازوکار طراحی شده و ششمین گروه آزمایشی ایجاد می‌شود و هنرستانی‌ها برای ورود به دانشگاه با هم رشته‌های خودشان رقابت می‌کنند.
حمید‌رضا حاجی‌بابایی به فارس گفت: این موضوع با تصویب در شورای‌عالی اداری و ابلاغ از سوی رئیس‌جمهوری، نهایی شده‌است.
اما ایسنا به نقل از معاون سازمان سنجش نوشت: هنرستانی‌ها نمی‌توانند در کنکور سال 90 شرکت کنند. حسین توکلی در باره ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی یا فنی‌حرفه‌ای در کنکور90 اظهارکرد: دوره کاردانی این دسته از داوطلبان به‌عنوان دوره پیش‌دانشگاهی محسوب می‌شود و این گروه از داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در کنکور اقدام کنند.
به گفته وی، داوطلبانی که دوره کاردانی را گذرانده‌اند با پذیرش در کنکور با موافقت دانشگاه محل قبولی، تعدادی از واحدهای آنها معادل‌سازی‌ می‌شود. البته این موضوع در دفترچه کنکور سال 90 نیز مشهود است و تغییری در تعداد گروه‌های آزمایشی ایجاد نشده‌است و کماکان داوطلبان می‌توانند در5 گروه آزمایشی شرکت کنند و باز هم هنرستانی‌ها از شرکت در کنکور محروم هستند و نمی‌توانند در کنکور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت کنند.
وعده‌ای که عملی نشد
همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سال 90 تماس‌های هنرجویان و مدیران هنرستان‌ها با همشهری نیز آغاز شد که شما به نقل از وزیر آموزش و پرورش از ایجاد گروه جدید، ویژه فنی و حرفه‌ای و کار‌دانش خبر دادید اما اکنون معلوم شد که این وعده هم پوچ بوده‌است.
مدیر یکی از هنرستان‌ها با انتقاد از عملی نشدن وعده وزیر آموزش و پرورش گفت: با اعلام این خبر ما به هنرجویان گفتیم که از سال 90 می‌توانند در گروه آزمایشی جدیدی که ایجاد می‌شود با سایر هنرجویان برای ورود به دانشگاه رقابت کنند. وی با اشاره به مسائل پیش‌آمده در پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هنرجویان نگران آینده خود بودند اما ما به آنها نوید دادیم که مسیر ورود آنها به دانشگاه هموار‌تر شده‌است.
تکرار وعده‌ای که عملی نشد
البته وزیر آموزش و پرورش اواخر مهر‌ماه باز هم وعده خود را تکرار کرد. وی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید مدتی پیش اعلام کردید که از سال آینده هنرستانی‌ها می‌توانند مانند سایر داوطلبان در کنکور شرکت ‌کنند و یک گروه آزمایشی مستقل برایشان تعریف می‌شود، اما بحثی که مطرح است وضعیت پیش‌دانشگاهی آنهاست، گفت: آزمون آنها بدون گذراندن پیش‌دانشگاهی است؛ به‌گونه‌ای که از سال سوم آماده کنکور می‌شوند.
حاجی بابایی در پاسخ به این سؤال که چون این داوطلبان پیش‌دانشگاهی را نمی‌گذرانند، آیا می‌توان نتیجه گرفت که تنها به طرف رشته‌های کاردانی هدایت خواهند شد؟ اظهار کرد: نه، می‌توانند در رشته‌های کارشناسی هم شرکت کنند.
چرا آقای وزیر...
گروهی از هنرجویان هنرستان‌ها نیز در تماس با همشهری از آینده تحصیلی خود اظهار نگرانی کردند و از اینکه نمی‌توانند در کنکور سال آینده با وجود وعده وزیر آموزش و پرورش شرکت کنند شکایت داشتند.یکی از هنرجویان تهرانی گفت: بهتر است مسئولان ذیربط وضعیت مبهم ما را برای شرکت در کنکور سال آینده مشخص کنند تا از سر‌درگمی و بلاتکلیفی خارج شویم.
وی افزود: اگر فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها نمی‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند چرا وزیر آموزش و پرورش توقع دارد دانش‌آموزان بیشتری وارد هنرستان‌ها شوند؟ چرا وزیر آموزش و پرورش وعده‌ای می‌دهد که تحقق نمی‌یابد؟


منبع : همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد